Handelsbetingelser 2017-11-12T23:06:03+00:00

Nedenfor kan du læse mere omkring vores handelsbetingelser og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Oliz
Adresse: Bornholmsvej 10,
7400 Herning
Telefon: 60 38 37 00
Email: th@oliz.dk
Web: oliz.dk
CVR: 33617143

1. Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser gælder for handler, som indgås med Oliz. Du skal være fyldt 18 år samt være myndig for at handle med os – er du under 18 år eller ikke myndig, skal du have samtykke fra forældre eller værge.

2. Oplysning om fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til tho@oliz.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Der tilbydes ikke fortrydelsesret til BTB kunder.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returadresse:
Oliz
Bornholmsvej 10,
7400 Herning

Vi modtager ikke varer, der er sendt retur pr. efterkrav.

3. Reklamationsret

Du har 2 måneders reklamationsret, når du handler på Oliz Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og efter aftale med Oliz.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget. Manglen må dermed ikke være opstået som følge af fejlagtig anvendelse af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger (den mindst bekostelige standardlevering). Når du returnerer varen, skal du, så detaljeret som muligt, beskrive problemet pr mail tilnordibabycare.dk.

Bemærk! Vi modtager ikke returvarer, som er sendt pr. efterkrav eller lignende.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Du skal kunne fremsende kvittering for afsendelse, så vi kan refundere dine fragtomkostninger.

4. Priser og leveringsgebyrer

Priserne på bestillingstidspunktet er de gældende, og der kan ikke gøres krav ved ændringer i pris. Alle priser er inklusive moms.

Når du køber hos Oliz indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende en mail til os, hvorefter vi fremsender en kopi. Ved en bestilling på Oliz opkræves der ikke leveringsgebyr. Der er gratis levering inden for Danmarks grænser.

Leveringspriser til andre EU lande: Kontakt os, hvis du ønsker at handle fra andre lande end Danmark.

5. Levering

Oliz sender varerne fragtfrit i Danmark ved køb over 10.000 kr. (brofaste områder) til den angivne adresse via fragtmand eller vores egen bil efter vores valg. Ved ikke brofast adresse bliver du kontaktet vedr. fragttillæg.

Hvis en vare er i restordre eller udgået, og derfor ikke kan leveres, refunderes det fulde beløb.

6. Betaling

Betaling igennem Quick-payl (Visa-Dankort, Mastercard, Maestro)

Du kan benytte følgende betalingskort:

Visa-Dankort
Mastercard

eller betale med Mobil-Pay.

Nordibabycare.dk har ikke adgang til oplysninger omkring dit betalingskort, og alle betalinger foregår krypteret.

Der tages ikke gebyr for betaling på Oliz og dine penge hæves ikke før dine varer afsendes fra vores lager.

I tilfælde af tvivl eller ved spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice.

7. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Når du handler Oliz har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi registrerer dine personoplysninger, så vi kan levere til dig og følge dine ordrer. Personoplysningerne opbevares i fem år, hvorefter de slettes. Det er kun Nordibabycare.dk, som har adgang til dine oplysninger. Vi opbevarer og sender ikke kundeoplysninger krypteret. Dine oplysninger videregives ikke til tredjepart og sælges ikke videre, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til th@oliz.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr