Oliz/Koko-Nora´s
handelsbetingelser og leveringsbetingelser.
Generelle oplysninger
Oliz/Koko-Nora Aps
Adresse: Orionvej 2A,
7430 Ikast
Telefon: 60 38 37 00
Email: th@oliz.dk
Web: oliz.dk
CVR: 43 38 05 67
1. Handelsbetingelser
Disse handelsbetingelser gælder for handler, som indgås med Oliz/Koko-Nora. Du skal være fyldt 18 år samt være myndig for at handle med os – er du under 18 år eller ikke myndig, skal du have samtykke fra forældre eller værge.
2. Oplysning om fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Medmindre andet er aftalt med Oliz/Koko-Nora
Meddelelsen skal gives til th@oliz.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Der tilbydes ikke fortrydelsesret til BTB kunder.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage minus fragtomkostninger. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger minus fragtomkostninger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Returadresse:
Oliz/Koko-Nora Aps
Orionvej 2 A
7430 Ikast
Vi modtager ikke varer, der er sendt retur pr. efterkrav.
3. Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret, når du handler på Oliz. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og efter aftale med Oliz.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget. Manglen må dermed ikke være opstået som følge af fejlagtig anvendelse af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Når du returnerer varen, skal du, så detaljeret som muligt, beskrive problemet pr mail til th@oliz.dk.
Bemærk! Vi modtager ikke returvarer, som er sendt pr. efterkrav eller lignende.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
4. Priser, Levering og leveringsgebyrer
Priserne på bestillingstidspunktet er de gældende, og der kan ikke gøres krav ved ændringer i pris. Alle priser er inklusive moms.
Når du køber hos Oliz/Koko-Nora indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du maile til os, hvorefter vi fremsender en kopi.
Leveringspriser til andre EU lande: Kontakt os, hvis du ønsker at handle fra andre lande end Danmark.
Leveringstid produkter fra Oliz/Koko-Nora vil som regel være 1-3 dage, skulle et produkt ikke være på lager kontaktes kunden herom.
5. Fragt
Oliz/Koko_Nora sender varerne i Danmark til den angivne adresse via fragtmand, GLS eller vores egen bil efter vores valg.
Ved ikke brofast adresse bliver du kontaktet vedr. fragttillæg.
Vi sender hyppigst til nærmeste GLS pakkeshop, når det er til private kunder, medmindre andet er aftalt. Og GLS levering til erhverv, når bestiller er vuggestue, børnehave, skole eller plejehjem mm. Er leveringen af sådan størrelse at en palle levering giver mening bruger vi Danske Fragtmænd.
Hvis en vare er i restordre eller udgået, og derfor ikke kan leveres, refunderes det fulde beløb.
6. Betaling
Betaling igennem Quick-pay (Visa-Dankort, Mastercard, Maestro)
Du kan benytte følgende betalingskort:
Visa-Dankort
Mastercard
eller betale med Mobilepay.
Oliz/Koko_Nora har ikke adgang til oplysninger omkring dit betalingskort, og alle betalinger foregår krypteret.
Der tages ikke gebyr for betaling på Oliz/Koko-Nora og dine penge hæves ikke før dine varer afsendes fra vores lager.
I tilfælde af tvivl eller ved spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice.
7. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
Når du handler Oliz/Koko_Nora har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi registrerer dine personoplysninger, så vi kan levere til dig og følge dine ordrer. Personoplysningerne opbevares i fem år, hvorefter de slettes. Det er kun Oliz/Koko_Nora, som har adgang til dine oplysninger. Vi opbevarer og sender ikke kunde oplysninger krypteret. Dine oplysninger videregives ikke til tredje part og sælges ikke videre, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til th@oliz.dk.
Skulle det mod forventning vise sig at det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr